ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ
(Βιβλίο Καθηγητή)

24 Ιουλίου 2015

Stoixei_Diasthm_2h_Bbib_Kath

Με τη 2η έκδοση, βελτιωμένη και επαυξημένη, του 1ου τεύχους των «Στοιχείων Αστρονομίας, Aστροφυσικής και Διαστημικής» – Βιβλίο του μαθητή, τέθηκε σχεδόν συγχρόνως σε κυκλοφορία και το «βιβλίο του καθηγητή» του τεύχους αυτού. Έτσι λύνεται η απορία πολλών αναγνωστών του 1ου τεύχους, του Βιβλίου του μαθητή, οι οποίοι παραξενεύθηκαν, όταν είδαν στο εξώφυλλό του την ένδειξη «Βιβλίο του μαθητή» και δικαιολογημένα διερωτήθηκαν:

Τι, λοιπόν, θα υπάρξει και αντίστοιχο τεύχος του «Βιβλίου του καθηγητή»;

Το βιβλίο αυτό αποτελεί την απάντηση στην απορία αυτή. Ναι, υπάρχει και «Βιβλίο του καθηγητή», για το 1ο τεύχος, όπως υπάρχει, αντίστοιχα, «Βιβλίο του καθηγητή» και για τα επόμενα δύο τεύχη, που πρόκειται να κυκλοφορήσει αργότερα.
Τι θα έπρεπε άραγε να περιλαμβάνει το βοήθημα αυτό; Ποια έπρεπε να είναι η ύλη του και πώς έπρεπε να καταταγεί αυτή, ώστε να είναι περισσότερο πρόσφορη;
Η απάντηση στο ερώτημα αυτό γινόταν ακόμη δυσκολότερη λόγω της παντελούς έλλειψης άλλων παρόμοιων εγχειριδίων στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Οπωσδήποτε, όμως, ένα τέτοιο βιβλίο πρέπει να περιέχει τα ακόλουθα νέα στοιχεία, τα οποία ακολουθεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο:

         1.- Τα  ε π ο π τ ι κ ά   μ έ σ α   δ ι δ α σ κ α λ ί α ς, που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ο διδάσκων, προκειμένου να κάνει περισσότερο κατανοητή τη διδασκαλία του.

         2.- Το  σ τ ό χ ο,  προς τον οποίο πρέπει να κατατείνει η διδασκαλία κάθε ενότητας, που ταυτίζεται με το στόχο, ο οποίος μπήκε από την αρχή, όταν γράφτηκε η ενότητα.

        3.- Μεγαλύτερη  α ν ά π τ υ ξ η  των θεμάτων και σφαιρική αντιμετώπισή τους, ώστε ο καθηγητής να έχει πλήρη ενημέρωση και να λύνει όλες τις τυχόν απορίες του. Τότε θα είναι βέβαιος ότι θα μπορέσει να λύσει και τις απορίες των μαθητών του.

         4.- Μεγαλύτερη  ε μ β ά θ υ ν σ η  και ανεύρεση της αρχικής αιτίας, η οποία οδήγησε στο αποτέλεσμα, που υπάρχει στο διδακτικό βιβλίο. Όταν π.χ. δίνεται ένας τύπος, πώς βρέθηκε ο τύπος αυτός; Η απάντηση δίνεται από το βοήθημα.

        5.- Μεγαλύτερη  έ κ τ α σ η  γνώσεων από εκείνες που υπάρχουν στο διδακτικό βιβλίο. Ο καθηγητής πρέπει να ξέρει πολύ περισσότερα από εκείνα που πρόκειται να διδάξει. Βέβαια οι πολυετείς σπουδές, του έδωσαν αρκετά εφόδια. Αλλά και το βοήθημα του δίνει ακόμη περισσότερες γνώσεις, από όσες περιλαμβάνονται στο διδακτικό βιβλίο.

Το βιβλίο ακολουθεί τη σειρά των ενοτήτων και «Βιβλίου του μαθητή» ώστε να είναι εύχρηστο και ο διδάσκων να βρίσκει αμέσως τις συμπληρωματικές πληροφορίες και απαντήσεις στα ερωτήματά του.

Σίγουρα το βοήθημα αυτό θα ικανοποιήσει, γενικά, το πλείστο των συναδέλφων. Οπωσδήποτε, όμως, για άλλους θα υπάρξει η άλφα ατέλεια, για άλλους η βήτα. Δεν είναι δυνατό να προβλεφθούν όλα εκείνα, τα οποία ο καθένας από τους καθηγητές θα ήθελε να βρει στο βιβλίο αυτό.

Η έκδοση είναι ασπρόμαυρη, με ένα μόνο έγχρωμο 16σέλιδο, αλλά με πλήθος από εικόνες, φωτογραφίες και σχήματα. Έχει 272 σελίδες και μέγεθος 19Χ27 εκατοστά.

«Στοιχεία Αστρονομίας Αστροφυσικής και Διαστημικής»
Βιβλίο του Καθηγητή, Τεύχος 1ο, Το Ηλιακό μας Σύστημα
Κωνσταντίνου Δ. Μαυρομμάτη, μαθηματικού

Αγορά